بیماری های روحی و روانی

چگونه با بیماری های روحی مقبله کنیم

بیماری های روحی و روانی

چگونه با بیماری های روحی مقبله کنیم

چگونه روح و روان خوبی داشته باشیم و در صورت بیمار شدن به راحتی آنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰


خصوصیات افراد موفق چیست

آدم‌های موفق آن طور که اکثر مردم انتظار دارند نیستند. شیوه سخن گفتن، تفکر و برخورد آنان با موقعیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات متفاوت است.

دست از تلاش نکشید - خصوصیات افراد موفق

تنها راه ما برای رسیدن به موفقیت، الگو گرفتن از آنهاست، چون موفقیت هم مثل مهارت‌های دیگر اکتسابی است. پس برای رسیدن به موفقیت کافی‌ است از کارها و ذهنیت افراد موفق تقلید کنید.


در ادامه خصوصیات افراد بسیار موفق آورده شده است. هنگام مطالعه‌ی این فهرست، به این فکر کنید که کدام یک از این خصوصیات در شما وجود دارد؟ یا باید روی کدام یک بیشتر کار کنید؟

حتما بخوانید:

    ۶ کاری که افراد موفق در تابستان انجام می‌دهند
    ۱۰ ویژگی رفتاری که هرگز در افراد موفق نمی‌بینید
    افراد موفق چطور استرس خود را مهار می‌کنند؟

۱. نگرش «من می‌توانم»

افرادی با این نگرش، هر کاری را، هرقدر هم که سخت باشد، «انجام‌پذیر» می‌بینند. آن‌ها دائماً از عباراتی مثل «از پسش برمی‌آییم»، «بیایید انجامش دهیم»، «بیایید این مشکل را حل کنیم» استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند همیشه برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. این‌ افراد همیشه به‌دنبال دلیل مشکلات و راه‌حل آنها هستند و به همه چیز با دید مثبت می‌نگرند.

من می‌توانم - خصوصیات افراد موفق
۲. باور به اینکه «می‌توانم راه‌حلی پیدا کنم»

حتی اگر مطمئن نیستید چطور یک کار خاص را انجام دهید، باز هم باید به خود اعتماد داشته باشید و بگویید «حلش می‌کنم،» نه این‌که بگویید «نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم» و خلاص! هیچ ایرادی ندارد که کاری را بلد نباشید به شرط آنکه به خودتان قول بدهید از آن سر در آورید یا کسی را پیدا کنید تا کمکتان کند.
حتما بخوانید: اگر شما هم این مشکلات را دارید پس واقعا باهوش هستید
۳. روی فرصت‌ها تمرکز کنید

افراد موفق هر وضعیتی، حتی مشکلات و کمبودها را به چشم «موقعیت» می‌بینند. مردم عادی در مواجهه با مشکلات فقط سختی‌ها را می‌بینند، ولی افراذ موفق می‌دانند که حل مشکلات یعنی محصولات، خدمات، مشتریان و احتمالا موفقیت‌های مالی جدید. یادتان باشد موفقیت با غلبه بر مشکل و چالش به دست‌ می‌آید. بنابراین نمی‌توان بدون مواجهه با مشکلات و سختی‌ها موفق شد.
۴. چالش‌ها را دوست داشته باشید

بسیاری از چالش متنفرند و به همین خاطر می‌کوشند از آن دوری کنند، ولی افراد موفق از آن استقبال می‌کنند. چالش‌ها تجربیاتی هستند که توانایی‌های افراد را تقویت می‌کند. برای رسیدن به اهدافتان، باید به جایی برسید که هر چالشی برایتان حکم یک موتور محرکه را داشته باشد.
۵. راه حل مشکلات را بیابید

یک مشکل به آنها بدهید، هر مشکلی که شد، راه‌حلش را پیدا می‌کنند و به خاطرش پاداش می‌گیرند، حتی شاید تبدیل به قهرمان شوند. هر قدر مسئله بزرگ‌تر باشد و افراد بیشتری درگیر آن باشند، با حل آن، موفقیت بیشتری به‌دست می‌آورید. بنابراین یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای این‌که خودتان را از بقیه متمایز کنید بهبود بخشیدن به وضعیت است، نه بدتر کردن آن.
حتما بخوانید: چگونه مشکلات را حل کنیم
۶. تا رسیدن به موفقیت ثابت قدم باشید

دست از تلاش نکشید - خصوصیات افراد موفق

برای اینکه بتوانید هر رویایی را به واقعیت تبدیل کنید باید حتی با وجود شکست، اتفاقات غیرمنتظره و خبرهای بد، در راه‌تان ثابت قدم باشید و از اهداف‌تان دست نکشید. این خصوصیت تمام افراد موفق است.
۷. ریسک را بپذیرید

بیشتر مردم هیچ وقت دنبال جلب توجه، شناخته شدن و کولاک کردن نیستند، آنها تنها می‌کوشند از داشته‌های خود مثل اعتبار، موقعیت کاری، یا هر آنچه تا به حال به‌دست آورده‌اند حفاظت کنند؛ ولی مردم موفق صرف نظر از این که نتیجه چه خواهد شد، ریسک را دوست دارند و برای رسیدن به نتیجه حاضرند بارها و بارها برگردند و دوباره شروع کنند. این ضرب‌المثل قدیمی یادتان باشد «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود».
حتما بخوانید: ریسک پذیری در زنان؛ آیا زنان ریسک‌ پذیر موفق‌ترند؟
۸. غیرمنطقی باشید

غیرمنطقی بودن به معنی دمدمی مزاج و بی‌ثبات بودن نیست – تازه در این دنیا هیچکس نیست که کمی دیوانه نباشد- به عبارت دیگر، وقتی می‌دانید اقداماتی خاص شما را به نتیجه نمی‌رسانند، حتی اگر این اقدامات به دلایل منطقی صورت می‌گیرند، باز هم قبول نکنید انجامشان دهید. به این فکر کنید که اگر کسی پیدا نمی‌شد و کاری را که دیگران به آن برچسب «غیرمنطقی» زده‌اند انجام نمی‌داد، شاید الان ماشین، هواپیما، سفر فضایی، تلفن و اینترنت هم وجود نداشت.
۹. خطرناک باشید

اگر بخواهید بیش از حد مواظب همه چیز باشید یعنی باید زیاد احتیاط کنید اما با احتیاط نمی‌توانید کارهای بزرگ انجام دهید. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید دست از احتیاط بکشید و خطر کنید.
۱۰. آماده‌ی عملیات باشید

افراد موفق به اندازه‌ای فعالیت دارند که شاید باورش برایتان دشوار باشد. به ندرت پیش می‌آید این افراد مشغول کاری نباشند، مهم نیست چه کاری باشد حتی مهم نیست اگر در تعطیلات باشند (برای این‌که مطمئن شوید کافی‌ است از همسر یا خانواده‌شان بپرسید!). افراد ناموفق درباره‌ی نقشه‌هایشان حرف می‌زنند ولی هرگز برای رسیدن به هدف، کاری انجام نمی‌دهند، یا حداقل آنقدر که نیاز است، انجام نمی‌دهند. افراد موفق اعتقاد دارند شاید کارهای امروزشان خیلی زود به نتیجه نرسد ولی اگر فعالیت مداوم داشته باشند بالاخره دیر یا زود نتیجه‌ی آن را می‌بینند.
۱۱. همیشه بگویید «بله»

وقتی مردد هستید کاری را انجام بدهید یا نه، همیشه بگویید بله! باید زندگی را زندگی کرد، وقتی مرتب به همه چیز نه بگویید این اتفاق نخواهد افتاد. پس سعی کنید به همه چیز «بله» بگویید، تا وقتی آنقدر موفق شوید که مجبور شوید برای مدیریت زمان و انرژی‌تان «نه» گفتن را هم به برنامه‌ اضافه کنید. تا آن زمان، «بله» گفتن را به عادت خود تبدیل کنید، عادتی که شما را به موفقیت می‌رساند.
۱۲. به تعهد و مسئولیت‌پذیری خو کنید

متعهد باشید - خصوصیات افراد موفق

تعهد از خصوصیاتی است که کمبود آن بسیار احساس می‌شود. سازمان‌ها و افراد زیادی هستند که نمی‌توانند نسبت به فعالیت‌ها، وظایف، کارها و مسئولیت‌های خود متعهد بمانند. ولی برای رسیدن به موفقیت لازم است که متعهد و مسئولیت‌پذیر باشید. باید دست از ملاحظه‌کاری بردارید و به آب بزنید.
حتما بخوانید: مسئولیت پذیری با ۱۲ راهکاری که پیشرفت شما را تضمین می‌کند
۱۳. تا رسیدن به مقصد ادامه بدهید

تا وقتی کاری به موفقیت نرسیده، تمام نشده است. تا زمانی که به طور رسمی با مشتری یا سرمایه‌گذار قرارداد نبستید یعنی کار هنوز تمام نشده است. احتمالا اگر ۵۰ بار با مشتری تماس بگیرید ولی معامله‌ای نکنید، دیگر با او تماس نمی‌گیرید. اینجاست که مردم منطقی می‌شوند و کار را ناتمام رها می‌کنند. برای دستیابی به موفقیت باید عهد ببندید که کاملا غیرمنطقی باشید و کار را تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.
۱۴. بر زمان حال تمرکز کنید

افراد موفق با توجه به شرایط فورا اقدام می‌کنند تا بتوانند آینده‌ی مطلوب خود را ترسیم کنند. آنها می‌دانند به تعویق انداختن کارها نقطه ضعفی بزرگ است. هرکس کار امروز را به فردا بیاندازد، هیچوقت به اعتمادبه‌نفس و انگیز‌ه‌ ناشی از اقدام فوری و در لحظه دست نمی‌یابد.
حتما بخوانید: چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟
۱۵. شجاع باشید

احتمالا متوجه شده‌اید افراد موفق به خود اعتماد و اطمینان دارند، آرام و راحتند و حتی شاید گاهی مغرور به نظر برسند. نباید فکر کنید ذاتا «متفاوت» هستند، بلکه باید بدانید خصلت‌های آنان نتیجه‌ی فعالیت‌ها و کارهایی است که انجام داده‌اند. هرچه بیشتر کارهایی انجام دهید که انجام دادنش برایتان کمی ترسناک است، دیگران بیشتر شما را شجاع‌ می‌دانند و جذب‌تان می‌شوند.
۱۶. از تغییر استقبال کنید

غیرممکن است بخواهید به موفقیت برسید و در عین حال بخواهید چیزی هم تغییر نکند. افراد موفق به جهان در حال تغییر نگاه می‌کنند و از این تغییر به نفع خود استفاده می‌کنند. آنها می‌دانند باید با تغییرات هماهنگ شوند. استقبال از تغییر از ویژگی‌های خوب افراد موفق است.

  • ۹۷/۱۱/۱۳
  • فاعزه صفایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی