بیماری های روحی و روانی

چگونه با بیماری های روحی مقبله کنیم

بیماری های روحی و روانی

چگونه با بیماری های روحی مقبله کنیم

چگونه روح و روان خوبی داشته باشیم و در صورت بیمار شدن به راحتی آنرا درمان کنیم

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا قانون جذب وجود دارد
قانون جذب یکی از آن مفاهیم جنجال‌برانگیزی است که مدافعان و مخالفان زیادی دارد. طبق این قانون به هر چیزی که فکر کنید از کائنات دریافت خواهید کرد. بسیاری از پیروان قانون جذب معتقدند که «شبیه‌ها همیشه همدیگر را جذب می‌کنند.» به این معنی که افکار مثبت همیشه نتایج مثبت و افکار منفی همیشه نتایج منفی در پی خواهند داشت.

قانون جذب - به هر چیزی که فکر کنید از کائنات دریافت خواهید کرد.

اما آیا قانون جذب حقیقت دارد؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ۱۵ حقیقت قانون جذب از دید دکتر نِیل فاربِر، عضو انجمن بین‌المللی روان‌شناسی مثبت‌گرا، را بررسی کنیم. حقایقی که باورهای شما را به چالش می‌کشند.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

چگونه روحیه خود را شاد کنیم
در یک دنیای کامل و ایدئال، روحیه شاد و خوبی دارید، هیچ‌وقت بدخلق نیستید، احساس شکست نمی‌کنید، از هیچ‌کس و هیچ‌چیزی عصبانی نیستید و موضوعی که باعث اذیت و آزار دیگران باشد، در آن وجود ندارد. البته، نباید فراموش کرد زندگی گاهی کسل‌کننده می‌شود و همیشه بر وفق مراد شما نخواهد بود.

روحیه شاد- شاد بودن

در این جور مواقع سعی کنید برای دوچرخه‌سواری یا گریه‌کردن با بهترین دوست خود تماس نگیرید. گابریل برنشتاین نویسنده‌ی اثر «روحیه شاد و معجزه‌ی آن» چند روش ساده را معرفی می‌کند که با عمل به آن می‌توانید همیشه روحیه شاد و خوبی داشته باشید، حتی اگر در سخت‌ترین روزهای زندگی‌تان باشید.
احساس واقعی خود را بیان کنید

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

چگونه آرامش روحی پیدا کنیم و راهکار درمان اضطراب چیست
چگونه آرامش روحی پیدا کنیم؛ ۹ راهکار که اضطراب را از شما دور می‌کند

روانشناسی
چگونه آرامش روحی پیدا کنیم    
۰
اشتراک‌گذاری

همه‌ی ما گاهی از دست استرس‌های روزمره کلافه می‌شویم و احساس می‌کنیم که دیگر هیچ نیرویی در بدن نداریم. اما برای اینکه بتوانیم در هنگام عبور از سختی‌ها و مشکلات زندگی به کاهش استرس و اضطراب‌‌مان کمک کنیم

چگونه آرامش روحی پیدا کنیم - به ذهن‌تان استراحت دهید

اول از همه باید یاد بگیریم که چگونه آرامش روحی پیدا کنیم. دستیابی به آرامش روحی لازمه‌ی تسلط بر اوضاع و تصمیم گیری منطقی است. در این مقاله راهکارهای مفیدی برای غلبه بر اضطراب و رسیدن به آرامش اعصاب را به شما معرفی خواهیم کرد.
[yektanet.com]

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا نگه داریم

اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است. این عامل در کنار به‌کارگیری مهارت‌ها و تلاش برای موفقیت، شما را به رؤیاهایتان می‌رساند. چه بسیار افرادی که با وجود مهارت‌های گوناگون، فقط به‌خاطر اینکه اعتماد به نفس کافی نداشته‌اند، از مسیر موفقیت جا مانده‌اند. اما چطور می‌توان اعتماد به نفس را تقویت کرد؟

اعتماد به نفس - تجربه‌ های موفقیت‌ آمیز
کشف استعدادها و به‌کارگیری آنها و نیز بهره‌گیری از تجربیات، تحصیلات و مهارت‌هایی که داریم، جایگاه ما را در زندگی مشخص می‌کنند. این ویژگی‌ها، به ما کمک می‌کنند رزومه متمایز و قابل توجهی داشته باشیم و درهایی به روی فرصت‌های جدید برای ما باز شود. اما، ویژگی‌ای که شما را از همه‌ی محدودیت‌ها فراتر می‌برد و برای پذیرش هدیه‌ی زندگی آماده‌تان می‌کند، «اعتماد به نفس» است. اعتماد به نفس به معنای خودباوری و اعتقاد به توانایی‌های فردی است.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰


استرس مثبت چیست و چه تاثیری بر ما دارد؟

استرس بیش‌ازحد یا استرسی که از نوع نامناسب باشد، به سلامتی ما آسیب می‌رساند. ولی گاهی استرس، نیروی مثبتی است که منجر به افزایش تمرکز و هُشیاری می‌شود و کمک‌مان می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشیم. البته همه‌ی این موارد به این مسئله بستگی دارند که چه نوع استرسی داریم، چقدر برای رویارویی با آن آماده هستیم و چه دیدگاهی درمورد آن داریم. در این مقاله با استرس مثبت و منفی (یا استرس خوب و استرس بد) و ویژگی‌های آنها آشنا می‌شویم و راهکارهای مدیریت استرس را نیز بیان می‌کنیم.


استرس مثبت
بیشتر مردم استرس را خطرناک و کشنده می‌دانند، ولی استرس صرفا واکنش طبیعی ما نسبت به رویدادهایی است که آنها را تهدیدآمیز یا خطرناک می‌پنداریم. وقتی احساس خطر (فیزیکی، ذهنی یا عاطفی) می‌کنید، طی فرایندی سریع و خودکار که به آن پاسخ «جنگ یا گریز» یا «پاسخ استرس» گفته می‌شود، واکنش‌های دفاعی شما به اوج خود می‌رسند. در واقع پاسخ استرس، مجموعه واکنش‌هایی هستند که بدن برای حفاظت از خود آنها را به‌کار می‌گیرد.

  • فاعزه صفایی
  • ۰
  • ۰

استرس چگونه باعث اضافه‌ وزن  می‌شود؟
تابه‌حال درهنگام استرس و فشار به پرخوری عصبی روی آورده‌اید؟ گاهی‌ اوقات وقتی دچار مشکلات هستیم و اعصاب‌مان حسابی خُرد است، بیشتر از قبل می‌خوریم. اگر شما هم این‌طور هستید اصلا نگران نباشید.

استرس و اضافه وزن

خیلی از افراد تحت فشار کاری و زمانی که سرشان شلوغ است به خوردن زیاد روی می‌آورند و رفته‌رفته اندازه‌ی دور کمرشان زیاد و زیادتر می‌شود و سر و کله‌ی شکم‌های گرد و قلمبه پیدا می‌شود.

  • فاعزه صفایی